Blog Artikel

Previous Next



Even wat informatie vooraf

Locale rijwielhandelaren blijken het helemaal niet zo breed te hebben


Dit probleem wordt veroorzaakt doordat onze industrie 2 modellen kent

  1. In het traditionele model, verkopen merken uitsluitend via lokale rijwielhandelaren. En om bot te zijn, komt de winkelier er soms bekaaid vanaf. Ze belanden uiteindelijk in een scenario zonder inventaris en met schulden, waarbij een groot merk dan ook nog eens dicteert hoe ze hun bedrijf moeten runnen. Wat bedoel ik? Een groot merk komt binnen, dwingt de winkel om zijn gehele voorraadlijn af te nemen (zelfs als het niet relevant is voor hun markt), en switchen de modeljaren halverwege het koopseizoen (winterorders voor de ingewijden).

    Als je niet alles verkoopt, word je gedwongen zware kortingen aan te bieden. En als je het je niet kunt veroorloven om meteen te betalen, zorgen ze ervoor dat je schulden oploopt. Bovendien betaalt de winkel voor vierkante meters en salarissen van medewerkers en energierekeningen - niet het merk. Zo verliezen veel rijwielhandelaren, ondanks een aanvankelijke marge van 35%, geld op de verkoop van nieuwe fietsen. Winkels betalen uiteindelijk voor de eer om te dienen als gratis magazijnen vermomd als lokale fietswinkels.

  2. Klanten zijn meer en meer op zoek naar het tweede model: online winkelen. Met direct-to-consumer-merken mogen klanten de tussenpersoon overslaan. Het risico van online is ook dat klanten geconfronteerd worden met alibaba, gearbest en amazon aanbiedingen voor weinig, nieuwe modellen zoals elektrische vouwfietsen en fatbikes tegen komen, die ze bij de traditionele rijwielhandel vaak niet zien. En hierdoor ontstaan problemen: 1) klanten kunnen de fiets niet van tevoren uitproberen en 2) velen hebben een professional nodig om hen te helpen bij het verwarrende proces van het vinden, configureren en passen van de juiste fiets voor hen.

    Het resultaat is dat sommige klanten de winkels binnenlopen om een fiets te bekijken en vragen te stellen, en vervolgens gaan ze online om dezelfde of vergelijkbare fiets tegen een lagere prijs te vinden. Het merk en de klant profiteren van het hebben van de winkel als een showroom, terwijl de rijwielhandelaar zijn tijd, expertise en investering inbrengt, maar hiervoor vaak niets terug krijgt. Wellicht wordt het tijd dat de rijwielhandelaar zijn eigen whitelabel "merkfiets" gaat introduceren, om zodoende de concurrentie met online te kunnen aangaan, en om niet in discussies te belanden waar consumenten de mogelijkheid hebben, (E)bikes goedkoper ergens te kunnen gaan halen.
     



DAN IS DE "OPLOSSING" EEN EUROPESE VESTIGING (En die is er per 30 Nov. 2018)

Frames, wielen, controllers, batterijen, zadels, spatborden en spaken, echt alles komt in bulk binnen, waarna we onze bestaande modellen assembleren op deze nieuwe locatie. Zo kunnen we u blijven bedienen, en onze modellen voor een zeer scherp tarief blijven leveren. U betaalt geen Anti Dump Duties (ADD), maar krijgt een factuur + BTW. En als u zelf de opbouw van de Ebikes voor uw rekening wilt nemen, kan dat ook! Dan bespaart u nog meer...





U kunt kiezen uit pak hem beet, 25 verschillende modellen! Het aanbod in Europa is groeiende, we zijn voorraad aan het opbouwen. We hebben een range aan Elektrische Citybikes, Mountainbikes, Trekkingbikes, Vouwfietsen, Fatbikes en Doorstapmodellen in ons portfolio. Onze Ebikes worden door gerenomeerde partijen (Wholesalers) sinds jaar en dag over de wereld verkocht. Bekijk een overzicht van onze ebikes "...