Inderdaad zijn wij goedkoop, sla onze E-bike tarieven er maar op na. Als u rechtstreeks bij de fabrikant kunt inkopen, en een aantal stadia in het proces overslaat, bespaar je op de initiële kostprijs, simpel. De marge tussen kostprijs en consumentenprijs is significant. Daar zouden u en wij, maar ook de consument, veel meer van kunnen profiteren. Wat bedoel ik hiermee...
In het traditionele model, verkopen fietsmerken bijna uitsluitend via lokale rijwielhandelaren. En om bot te zijn, komt de winkelier er soms bekaaid vanaf. Ze belanden uiteindelijk in een scenario zonder inventaris en met schulden, waarbij een groot merk dan ook nog eens dicteert hoe ze hun bedrijf moeten runnen. Een groot merk komt binnen, dwingt de winkel om zijn gehele voorraadlijn af te nemen (zelfs als het niet relevant is voor hun markt), en switchen de modeljaren halverwege het koopseizoen (winterorders voor de ingewijden).
Als je niet alles verkoopt, word je gedwongen zware kortingen aan te bieden. En als je het je niet kunt veroorloven om meteen te betalen, kom je in de schulden. Bovendien betaalt de winkel voor vierkante meters en salarissen van medewerkers en energierekeningen - niet het merk. Zo verliezen veel rijwielhandelaren, ondanks een aanvankelijke marge van 35%, geld op de verkoop van nieuwe fietsen. Winkels betalen uiteindelijk voor de eer om te dienen als gratis magazijnen vermomd als lokale fietswinkels.
Dit systeem kan echt anders, zelfstandige rijwielhandelaren bijvoorbeeld, tonen niet alleen veel interesse in hun eigen merk E-bikes, ze doen ook mee. En, misschien is dit ook iets voor u.
Wij hebben gemerkt, dat er flink wat interesse is in onze modellen bij Nederland Rijwielland. Wie wil nou niet goedkoop inkopen zonder import heffingen, en marktconform verkopen. Het probleem is alleen dit:
Wij delen met verschillende Chinese fabrikanten een distributieruimte, en dus is het altijd een risico voor ons om onze klanten uit te nodigen in Polen, omdat men aldaar bij de bron is en ons wellicht zou kunnen omzeilen. Dit geldt tevens bij aflevering van de E-bikes, deze worden immers verstuurt of door hen opgehaald vanuit onze Poolse locatie. Dit adres staat gewoon op de vrachtbrief.
Dit is dan ook de reden dat wij onze klanten die per container of per 50 stuks inkopen, een Licentie overeenkomst laten tekenen nog voordat we zaken gaan doen, waarmee men akkoord gaat, in de toekomst alleen via ons zaken te doen, met deze fabrikanten. Tevens kan men alleen via ons, deze Europese route zonder importheffingen, bij andere partijen onder de aandacht brengen.
We gaan
dan ook een samenwerking aan, waarbij men deelneemt aan onze "Chinesebike licentie overeenkomst", en waarmee men ook het alleenrecht krijgt in een regio in Nederland, waar alleen zij onze chinesebikes kunnen aanbieden aan andere retailers en wederverkopers. Als onderdeel van de licentie overeenkomst nodigen we hen tevens uit in Polen, alwaar men onze showroom en productie faciliteit kan aanschouwen.
Maar dit licentie model, is zo hebben we gemerkt, niet alleen voor onze bestaande klanten en wholesalers interessant, maar voor iedereen die E-bikes inkoopt en importeert en daarover nu wellicht stevige import heffingen betaalt. En misschien is een , "Chinesebike Licentie" , ook interessant voor u!
Dus hebben we Nederland opgesplitst in 5 Hoofdregio's , Noord, Oost, Zuid, West en West2, en deze vervolgens in bijna 100 sub-regio's . Alle sales binnen deze
regio's valt nu bij ons, maar we hebben al een aantal licentiehouders en ook Rijwielhandelaren als Licentie Partners, die profiteren. Zij zijn verantwoordelijk, profiteren en ontvangen commissie over de verkoop van al
onze modellen, binnen de regio('s) die zij leiden. We bieden hen bijvoorbeeld een "White Label E-bike Pagina", die zij kunnen integreren op hun eigen website, om zodoende hun eigen verkoop- of adviesprijzen te kunnen hanteren.
Het business model op onze E-bikes pagina met de groene lijn, waar kleinere kopers hun aankopen bundelen, en waarbij er per batch van 50 modellen weer een nieuwe productie ronde plaats vindt,
werkt zeer effectief, met bij sommige modellen een doorlooptijd van nog geen week. Hoe werkt het licentie model eigenlijk:
Online - Gewone maar ook online sales van een licentie houder valt vanzelfsprekend bij deze licentie houder.
Rijwiel Shops - Heb je fysieke dealers, wederverkopers of (online) E-bikeshops binnen je regio, dan ben jij diegene die hierover zijn commissie ontvangt. Ook als je de verkoop niet zelf hebt gerealiseerd maar deze online of via email plaatsvindt.
Bekijk een licentie overeenkomst - "Chinesebike Licentie"
Showroom - Heb je de middelen en interesse om een Chinese E-bike showroom / experience center op te zetten waar onze E-bike modellen worden getoond? SMS/Whatsapp naar +31 (0)6 2443 4919
Regio Managers - We vertalen en integreren dit model op dit moment ook naar andere Europese landen en kunnen zeker Management kwaliteit gebruiken en herplaatsen.
Investeren - Wil je investeren in het model en concept, of wil je een land opzetten; SMS/Whatsapp naar +31 (0)6 2443 4919
Samenwerking - Heb je interesse in bovenstaande of een andere vorm van samenwerking; SMS/Whatsapp dan naar +31 (0)6 2443 4919
Onze doelstelling is om zo snel mogelijk voorraad op te bouwen in Polen, het product gamma uit te breiden en alle modellen uit voorraad te kunnen leveren. Zo kunnen we ons bestaande model uitbreiden, en ook de particuliere klant, de consument bedienen. Maar ook u kunt hiervan profiteren. De voorbeelden van (online) E-bikeshops die goedkoop uit Azië importeren en daar een goede boterham mee verdienen, zijn talloos.
Hypehunters , Starkdrive , Ebike20.nl , en Shinga.nl zijn locale voorbeelden, maar als je goed kijkt op de
detail foto's van onze ebikes zie je merken als Ghazal, Rifun, Pride, Eco Bica en Ancheer de revue passeren.
De Ebike markt in Nederland en Europa gaat de komende 5 jaar exploderen, zeker naar modellen zoals wij bieden.
Wij zijn op weg om een serieuze speler te worden. Wilt u participeren, heeft u interesse in een "licentie" of wilt u meer informatie hebben? Laat het ons even weten.
Kijk of u met een kleine order kunt meedraaien in een aanstaande productie ronde!
Kijk hier