Mijn voorspelling voor komend jaar? De e-bike breekt definitief door bij de jeugd. Een e-bike is cool!
Elektrische mountainbikes gaan nu echt ook in aantallen verkocht worden. Ook in 2019 verwacht ik dat winkels hun merken op de winkelvloer juist uitbreiden. Hoofdreden: spreiding van risico. Iets minder marge omdat je per merk minder doet wordt dan voor lief genomen.
De e-bike trend zet zich voort en de kleinere, dealervriendelijke merken gaan aanzienlijk terrein winnen met goede consumentgerichte collecties met een goede prijs-prestatieverhouding, prima dealermarges en dito ondersteuning.
Voor 2019 verwacht ik verdere groei van de verkopen van e-bikes. Met name jongeren stappen nu over op de e-bike waar veel ouderen al enige tijd overtuigd waren. Met name jongere consumenten blijken minder merktrouw en kiezen voor innovatieve nieuwe merken en retailers die de nieuwe media goed weten te benutten. De traditionele vakhandel zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden en zijn meerwaarde sterk moeten communiceren.
We zagen het al aankomen, maar de e-bike zal in 2018 definitief het stigma van fiets voor ouderen van zich afgooien. Jeugd, jongvolwassenen, maar vooral de meest interessante groep tussen 35 en 55 jaar zal overstag gaan voor de e-bike. Aangewakkerd door de verstedelijking zal er meer interesse komen voor de stads- en compacte-bike, slimme oplossingen voor binnen de stad. De consument komt goed beslagen ten ijs en heeft steeds meer besef welke e-bike bij hem of haar past.
Voor 2019 verwacht ik dat rijwielhandelaren hun
eigen E-bike merk gaan introduceren, omdat het kan en
omdat de marge gewoon beter is, ik verwacht dat een serieuze groep jeugd en jongvolwassenen die
nu nog op een scooter rijdt, de overstap waagt naar E-bike modellen, die
gewaagd, apart en stoer zijn, ik voorzie een trend dat
hippe 20 Inch mountain E-bikes
in het prijssegment € 799-999 een enorme groei gaan doormaken.
Verder verwacht ik dat
compacte elektrische vouwfietsen, die multifunctioneel
en snel inklapbaar zijn, met name voor commuters een grote stijging
in de verkoop gaan laten zien. En verder verwacht ik dat aparte E-bike modellen in een nieuw segment, die online b.v. via
Gearbest, Alibaba en Banggood te koop zijn voor weinig, als ze gewoon te koop zouden zijn in de
rijwielhandel, als broodjes over de toonbank vliegen,
gewoon voor de leuk
en voor de heb.
Steeds meer 'klanten' komen de winkel binnenlopen om een fiets te bekijken en vragen te stellen, en vervolgens gaan ze online om dezelfde of vergelijkbare fiets tegen een lagere prijs te vinden. Het merk en de klant profiteren van het hebben van de winkel als een showroom, terwijl de rijwielhandelaar zijn tijd, expertise en investering inbrengt, maar hiervoor vaak niets terug krijgt.
Wellicht wordt het tijd dat de rijwielhandelaar zijn eigen whitelabel "E-bike" gaat introduceren, om zodoende de concurrentie met online te kunnen aangaan, en om niet in discussies te belanden waar consumenten de mogelijkheid hebben, E-Bikes goedkoper ergens anders te kunnen gaan halen.
Vergeet het halen van je brommer- of scooterrijbewijs. En niet
onbelangrijk: Je hoeft nooit weer te tanken en Je ziet niet dat 'ie een motortje heeft. . Heel veel jongeren willen
best elektrisch fietsen, maar doen dat niet vanwege het ontwerp van de fietsen. Zo'n 'bejaardenfiets'
met een grote accu achterop. Echt niet.
Bij deze E-Bike zit in het frame een batterij en er zit een
motor op het achterwiel. "De jeugd is helemaal dol op deze fiets. Laat maar eens een willekeurige jongen
op straat ermee fietsen, dan merk je 'dat ie weg is van deze E-Bike." Doet het zeer goed als speel- , hang en stuntbike
bij skatekids maar ook bij hun vaders.
Model S3 - Adviesprijs € 999,- . Inkoopprijs € 537,- excl. BTW
Woon-werk verkeer, je schoolfiets, naar je sportclub maar ook crossen in het bos. Met dit model E-Bike ben je hip bij je klasgenoten, maar zoef je ook
met 25 km/h naar je werk.
Model S1 - Leverbaar met bagage drager en spatborden, en in de prijs categorie € 799,- geen concurentie met een inkoopprijs van € 462,- excl. BTW .
Multifunctionaliteit - Lichtgewicht Aluminium, 22 Kg, zeer prettig rijdende elektrische stadsfiets, eenvoudig mee te nemen in de achterklep van de auto, maar ook handig voor woon-werk verkeer en inklapbaar voor op de boot en in de trein.
Model S2 - Adviesprijs € 899,- . Inkoopprijs € 495,- excl. BTW
Doodzonde, want al deze modellen kun je ook zelf verkopen. Laat de online platformen lekker reclame maken, en laat de consument testrijden op deze E-bikes die u in de winkel heeft. Marge - Zeer interessant
Model 15. - Adviesprijs € 1299,- . Inkoopprijs € 568,- excl. BTW
Er komt een dag, dat b.v. Action 20
stuks 40ft containers inkoopt, $ 148,-
per stuk betaalt FOB Guangzhou, en deze in de winkel heeft staan voor € 349,- .
Walmart had ze al, zie deze
aanbieding.
Persoonlijk nemen wij de verwachting van ROB BESET zeer serieus. Mocht u iets willen doen met de trends die bovenstaande insiders voorspellen, SMS/Whatsapp even naar (0)6 2443 4919 .